A reklámok határozzák meg gyógyszerfogyasztásunkat - beindult a vitamin-szezon

Október-november táján két-háromszorosára növekszik a megfázásos tünetek, az influenza elleni gyógyszerek, illetve a vitaminkészítmények forgalma, s ez egészen március végéig, április elejéig kitart.
Fogyasztásukat elsősorban a reklámok befolyásolják, s ilyenkor az ár sem igazán számít.

A megfázás tüneteit enyhítő szerekből október és november során fogy a legtöbb, míg az influenza elleni szerekből inkább januárban és februárban vásárolnak az emberek - mondta a Napi Gazdaságnak Küttel Sándor, a Phoenix Pharma Gyógyszerkereskedelmi Rt. kereskedelmi igazgatója. Ilyenkor a gyógyszertárak forgalma átlagosan 25 százalékkal növekszik.

Habár a forgalombővülés hatására egyre kiegyensúlyozottabbá válik a vitaminok fogyasztása, mégis megugrik a kereslet az őszi hónapokban. Ez elsősorban a reklámok hatása - állítja Feller Antal, a Hungaropharma Gyószerkereskedelmi Rt. kereskedelmi igazgatója. A gyógyszergyártók egy része ezért például előre közli a nagykereskedőkkel, hogy milyen termékeit fogja hirdetni, hogy felkészülhessenek a fokozott érdeklődésre a fogyasztók részéről.

Az ár ilyen esetekben nemigen számít, az emberek szívesen vásárolják az új típusú, márkanevű és kiszerelésű termékeket, még ha a hatóanyaguk megegyezik a klasszikus, bevált gyógyszerekével.

Az "őszi-téli" készítmények piaca tehát egyre bővül, ez azonban jórészt az átlagárak emelkedésének köszönhető. Ez elsősorban nem annak a hatása, hogy drágábbá válnának a régen piacon lévő készítmények, inkább az újonnan belépő termékek ára egyre magasabb. Ezek évente százas nagyságrendben jelennek meg, főként a nem támogatott gyógyszerek és gyógyhatású készítmények körében - tette hozzá Feller Antal.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)